21.08.2025
Як бачать єдність і Незалежність українці вдома та в Європі? Опитування Rating Group до Дня Незалежності 2025

Дослідники з Соціологічної групи Рейтинг (Rating Group) провели національне опитування до Дня Незалежності 2025! З чим українці асоціюють незалежність і єдність? А що навпаки роз'єднує нас?
Опитування провели за спеціальною методикою на платформі Rating Online. Це дозволяє порівняти відповіді українців удома з думками українців, які виїхали до Європи з 2022 року.
Що об’єднує та роз’єднує українців
- Перемоги ЗСУ – ключовий фактор єднання сьогодні (55%). Українці гуртуються навколо Захисників і Захисниць та збереження держави.
- На другому місці – взаємодопомога (понад третина опитаних).
- Також значний потенціал для об’єднання має відбудова країни. Її позначили близько третини українців за кордоном і вдома.
- Найбільше роз’єднувати суспільство можуть взаємні звинувачення (57%), політичні конфлікти (52%) й економічна криза (37%).
- Українці в Європі відносно більше акцентують увагу на взаємних звинуваченнях (68%) і мовних питаннях (34%) як чинниках роз’єднання.
Події, символи незалежності
- Поруч із декларацією 1991 року (51%) українці згадують опір з 2022 року (51%), події АТО/ООС (42%) і Революцію Гідності (47%) як найважливіші події для формування сучасної нації. Це єдина нитка: від проголошення до утвердження незалежності.
- Українці в Європі відносно частіше згадують серед значимих подій отримання статус кандидата на членство в ЄС (22% порівняно з 15% в Україні).
- День Незалежності в українців найчастіше асоціюється з гаслом «Слава Україні! Героям слава!»: як вдома, так і серед українців за кордоном. Також часто згадують ідеї свободи, незламності, єдності, гідності.
Вступ до ЄС і НАТО
- Більшість українців виступає за вступ до ЄС (75%) і НАТО (71%).
- Серед українці, які вимушено покинули країну з 2022 року й зараз перебувають у Європі, ця підтримка ще сильніша (83% і 78%).
Rating Group — одна з найбільших дослідницьких інституцій України, яка на ринку з 2008 року. Компанія зареєстрована в Україні та має значний досвід проведення соціологічних опитувань в Україні та за кордоном. До групи входять: Соціологічна група Рейтинг, дослідницька лабораторія Rating Lab, платформа Rating Online та Rating Call Center.
Methodology
- Терміни проведення: 30 липня - 6 серпня 2025 р.
- Метод опитування: CAWI (Computer-Assisted Web Interview) – онлайн-опитування
- Розмір вибірки:
- 1600 респондентів в Україні
- 500 респондентів у Європі
- Формат вибірки в Україні: населення України віком від 18 років і старші в усіх областях, окрім тимчасово окупованих територій Херсонської, Харківської, Запорізької, Донецької, Луганської областей та АР Крим. Результати, зібрані в Україні, зважені з використанням актуальних даних Державної служби статистики України.
- Додаткова вибірка: українці віком від 18 років і старші, які знайшли тимчасовий прихисток у країнах Європи після 24.02.2022. Результати зважені з використанням актуальних даних UNHC (United Nations High Commissioner for Refugees, показник українців, які подали заяву на отримання притулку, ТП або аналогічні національні програми захисту). Географія: 27 країн.