Політика інформованої згоди Rating Group

Загальні положення

1.1. Політика інформованої згоди Rating Group (далі – політика) уточнює регулювання, які стосуються принципу отримання добровільної інформованої згоди під час здійснення діяльності Rating Group (далі – Компанія).

1.2. Політика розроблена на основі та включає деякі норми Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС) 2016/679 від 27 квітня 2016 року про захист фізичних осіб у зв'язку з опрацюванням персональних даних і про вільний рух таких даних, та про скасування Директиви 95/46/ЄС (Загальний регламент про захист даних); Кодексу професійної етики соціолога, затвердженого П'ятим з'їздом Соціологічної асоціації України (20 травня 2004 року, Київ); Міжнародного кодексу ICC/ESOMAR щодо маркетингових досліджень, досліджень громадської думки, соціальних досліджень й аналітики даних (англ. ICC/ESOMAR International Code on Market, Opinion and Social Research and Data Analytics).

1.3. У межах цієї політики термін “інформована згода” вживається в значенні терміну “згода”, визначеному пунктом 11 Статті 4 Загального регламенту про захист даних”, а саме: “будь-яке вільно надане, конкретне, поінформоване та однозначне зазначення бажань суб'єкта даних, яким він або вона, шляхом оформлення заяви чи проявом чітких ствердних дій, підтверджує згоду на опрацювання своїх персональних даних”.

Основні норми щодо інформованої згоди

2.1. Компанія, представники компанії неухильно дотримуються норм щодо інформованої згоди під час проведення соціальних досліджень.

2.2. Представник Компанії має діставати згоду від учасників дослідження: 1) якщо дані збираються від учасників дослідження шляхом спілкування (опитування) або втручання в їхнє життя; 2) якщо проведення дослідження відбувається у приватних умовах, коли респондент не очікує жодної реєстрації того, що відбувається.

2.3. Представник Компанії має діставати згоду учасників дослідження до проведення відеозапису, кінозйомок чи будь-якого іншого виду документування, якщо це не безпосередні спостереження у громадських місцях.

2.4. Представник Компанії інформує учасників дослідження про характер дослідження, звертає їхню увагу на те, що їхня участь є добровільною і будь-якої миті може бути перервана за бажанням обстежуваного (респондента).

2.5. Представник Компанії інформує учасників дослідження про важливі чинники, здатні вплинути на їхнє бажання взяти в ньому участь (наприклад, імовірний ризик і вигода від цієї участі); він пояснює інші аспекти дослідження і відповідає на питання майбутніх учасників. Представник Компанії пояснює, що відхилення або відмова від участі в дослідженні в цілому або в якійсь його частини не тягне за собою жодного покарання.

2.6. Представник Компанії ніколи не обманює учасників дослідження стосовно аспектів, здатних істотно впливати на їхнє бажання брати участь (наприклад, фізичний ризик, дискомфорт, неприємні емоційні наслідки).

2.7. Представник Компанії дотримується всіх зобов'язань, які він дає учасникам дослідження у процесі одержання згоди.

При проведенні дослідження з дітьми представник Компанії дістає згоду батьків або чинно уповноваженого опікуна. Представник Компанії може не звертатися за згодою до батьків або опікуна, якщо: 
1) дослідження призведе до мінімального ризику для його учасників; 
2) дослідження практично неможливо провести у разі отримання такої згоди; 
3) згода батьків або опікуна не є необхідним актом захисту дитини (наприклад, від батьків, позбавлених батьківських прав).