06.10.2025

Алкоголь і стосунки з партнером: взаємозв’язки

Rating Group дізналися, як часто українці п'ють алкогольні напої та як це пов'язане зі стосунками з партнером.

Це є другою частиною опитування, яке проводилося на замовлення Інституту психології та психотерапії. Першу частину - про стосунки українців з партнером, дивіться за посиланням.

Споживання алкоголю

  • 44% респондентів не вживали алкоголь протягом останнього місяця жодного разу, 24% робили це один раз на місяць, 21% – кілька разів на місяць, 9% – кілька разів на тиждень, 2% – щодня чи майже щодня.
  • Частіше вживають алкоголь респонденти молодшого (18–35 років) і середнього віку (36–50 років), чоловіки й опитані, які мають партнера.
  • Менш забезпечені респонденти рідше вживали алкоголь.

Споживання разом з партнером

  • Частіше респонденти вживають алкоголь окремо від партнера.
  • Протягом останнього місяця жодного разу не вживали алкоголь разом з партнером 61% респондентів, ще 19% вживали один раз на місяць, 15% - кілька разів на місяць, 4% - кілька разів на тиждень.
  • Спільне вживання менш поширене серед людей старшого віку (51+) й опитаних, які мають погані стосунки з партнерами.

Вплив на стосунки з партнером

  • Абсолютна більшість (81%) респондентів, які мають партнера, вживання алкогольних напоїв не впливає на стосунки. 13% вважають, що це погіршує стосунки, 2% – що покращує.
  • Про небезпеку погіршення стосунків частіше каже молодь віком 18-35 років, ті, хто мають погані стосунки з партнерами, і ті, хто не вживають алкоголь разом з партнером.

Rating Group — одна з найбільших дослідницьких інституцій України, яка на ринку з 2008 року. Компанія  зареєстрована в Україні та має значний досвід проведення соціологічних опитувань в Україні та за кордоном. До групи входять: Соціологічна група Рейтинг, дослідницька лабораторія Rating Lab, платформа Rating Online та Rating Call Center.

Methodology

  • Терміни проведення: 20-22 липня 2025 р.
  • Метод опитування: CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing) – телефонні інтерв'ю з використанням комп'ютера). На основі випадкової вибірки мобільних телефонних номерів
  • Розмір вибірки: 1000 респондентів  
  • Формат вибірки: населення України віком від 18 років і старші в усіх областях, крім тимчасово окупованих територій Криму та Донбасу, а також територій, де на момент опитування відсутній український мобільний зв'язок. Результати зважені з використанням актуальних даних Державної служби статистики України
  • Репрезентативність: вибірка репрезентативна за віком, статтю і типом поселення (помилка – не більше 3,1% з довірчою ймовірністю 0,95)