Прес-релізи
29.07.2025
Європейське майбутнє очима українців: відбудова, довкілля, енергетика

У вересні 2024 Rating Group запитали українців про європейську інтеграцію та дотичні питання: повоєнну відбудова, довкілля й енергетику. Дані були зібрані для дослідження DiXi Group і Ресурсно-аналітичного центру «Суспільство і довкілля».
Що дізналися наші партнери з даних від Rating Group:
- В українців є значний запит на інформацію про вступ до ЄС, особливо про можливий вплив реформ на громадян і потенційні вигоди від вступу.
- Найважливішими принципами відбудови міст і житла респонденти вважають безпеку, наявність укриттів (58%), енергоефективність й екологічність (55%).
- Незважаючи на війну, українців відзначають важливість охорона довкілля (96% респондентів). Відновлення природи (лісів, заповідників) є вкрай важливим напрямком повоєнної відбудови (98%).
- Більшість українців також вважають, що вони можуть особисто відігравати роль у захисті довкілля (75%). Українці також готові брати участь в конкретних екологічних ініціативах: висаджування рослин, допомога тваринам, поширення інформації про екологічні проблеми, та прибирання сміття у зелених зонах.
- Менше 6% українців беруть участь у державних програмах енергоефективності. Це вказує на те, охоплення таких програм, імовірно, потрібно розширювати.
Повний звіт дослідження дивіться в докріпленому файлі та на сайті DiXi Group.
Дослідження проводилося за фінансової підтримки Європейського Союзу у межах проєкту «Інтеграція сталого розвитку в Україні відповідно до Європейського зеленого курсу» і Центра ліберальної сучасності (Zentrum Liberale Moderne) у межах проєкту “Україна в Європі – німецько-український парламентський діалог, посилення компетенції по Україні в Німеччині та просування європейської інтеграції України”. Проєкт реалізувався консорціумом громадських організацій: “ДІКСІ ГРУП” (координатор), Ресурсно-аналітичний центр «Суспільство і довкілля», Асоціація “Енергоефективні міста України”, “Українська академія лідерства”, “Жіночий енергетичний клуб України”, “ДЗИГА”, “ПЛАТО”.
Методологія
- Терміни проведення: 13-24 вересня 2024 р.
- Метод опитування: CAPI (Computer-Assisted Personal Interviewing – особисті інтерв'ю з використанням планшета)
- Розмір вибірки: 2000 респондентів
- Формат вибірки: населення України віком від 18 років і старші, яке є споживачами різних фінансових послуг, в усіх областях, окрім тимчасово окупованих територій Херсонської, Харківської, Запорізької, Донецької, Луганської областей та АР Крим. Результати зважені з використанням актуальних даних Державної служби статистики України.
- Репрезентативність: вибірка репрезентативна за віком, статтю і типом поселення (помилка - не більш 2,2% з довірчою ймовірністю 0,95)