Прес-релізи

28.12.2009

Ставлення громадян до новорічних звернень президентів

Українці, вочевидь, не готові відмовитися від традиції щорічного виголошення Президентом України новорічних звернень.

73% українців позитивно (або скоріше позитивно) ставляться до цієї традиції і лише 14% - негативно, або скоріше негативно.

На відміну від мешканців Заходу, Центру і Півночі, мешканці Сходу, Півдня і особливо Донбасу менш позитивно сприймають традицію звернення керівника країни на Новий Рік. Ймовірно, що на відповіді респондентів вплинув чинник негативного ставлення до діючого  глави держави.

Старші люди більш позитивно ставляться до цієї традиції, ніж молодь. Разом з тим позитивне ставлення значно переважає негативне в усіх вікових групах.

Жінки також більш позитивно ставляться до традиції, ніж чоловіки. Особливих розходжень у відповідях респондентів, залежно від рівня освіти, не помічено.

38% опитаних говорять, що їм подобалися новорічні звернення усіх трьох Президентів України однаково. Разом з тим, 13% найбільше вподобали звернення Л.Кучми, по 8% - В.Ющенка та Л.Кравчука.

Респонденти, які позитивно ставляться до традиції виголошення на Новий Рік привітань від глави держави  більш позитивно оцінили звернення кожного з трьох президентів України.

Цікаво, що звернення Л.Кучми більше подобаються прихильникам В.Януковича і С.Тігіпка, Л.Кравчука - прихильникам  В.Литвина та Ю.Тимошенко, діючого Президента – відповідно його ж прихильникам.

Географічно розклад наступний: новорічні привітання В.Ющенка найбільше подобаються або подобались на Заході, Л.Кравчука – в Центрі, Л.Кучми – на Півдні.

На мешканців Сходу і Півночі, вочевидь, найменше впливає електоральний чинник: їм подобаються новорічні звернення усіх трьох Президентів України. А Донбас, як вже говорилось, просто найбільш негативно ставиться до цієї традиції та усіх президентів, прізвище яких не “Янукович” J.

На селі найкраще сприймають вітання від В.Ющенка, у містах – Л.Кучми.

Аудиторія дослідження: населення України віком від 18 років і старші. Вибіркова сукупність: 2000 респондентів. Метод дослідження: особисте формалізоване інтерв’ю згідно з опитувальником (face to face). Помилка репрезентативності дослідження: для значень близьких до 50% похибка становить не більше 3%, для значень близьких до 30% - не більше 2,6%, для значень близьких до 10% - не більше 1,8%. Терміни проведення дослідження: 28 листопада – 7 грудня 2009 р.

Розподіл областей:

Захід: Волинська, Закарпатська, Івано-Франківська, Львівська, Рівненська, Тернопільська, Чернівецька
Центр: Вінницька, Кіровоградська, Полтавська, Хмельницька, Черкаська
Північ: м. Київ, Київська, Житомирська, Сумська, Чернігівська
Південь: АР Крим, Одеська, Херсонська, Миколаївська, м. Севастополь
Схід: Дніпропетровська, Запорізька, Харківська
Донбас: Донецька, Луганська

Методологія