Прес-релізи
26.05.2025
Що мотивує жінок залишатись в Україні?
Дані Rating Group - в основі важливого дослідження "Що мотивує жінок залишатись в Україні?"! Це проєкт наших партнерів: Центру економічної стратегії й Інституту поведінкових досліджень при American University Kyiv.
Онлайн-опитування українських жінок в Україні та за кордоном провели 23-30 січня на платформі Rating Online. Так команда дослідження дізналася, що:
- Абсолютна більшість жінок (75%) не планує виїжджати за кордон, але відносно частіше таке бажання є в молодих жінок віком 18-29 (26%)
- Основні причини залишатися в Україні - сім'я (91%), відчуття приналежності до України (88%), власне житло/господарство (72%) і налагоджена інфраструктура
- Головні ж мотиватори виїзду - бажання кращого рівня життя (75%) і безпеки (73%)
- Українки за кордоном оцінюють усі ризики проживання в Україні набагто вище, ніж жінки в Україні
- Більше результатів дослідження - у звіті дослідження (доступний у докріпленому файлі та на сайті Центру економічної стратегії).
Дослідження виконане за підтримки Уряду Великої Британії, наданої через Міністерство закордонних справ і міжнародного розвитку Великої Британії, у рамках проекту з підтримки Уряду України у розробці та впровадженні доказових політик для подолання демографічних викликів, що втілюється UNFPA, Фондом ООН у галузі народонаселення в Україні спільно з Міністерством соціальної політики України, у співпраці з ГО «UA Experts».
Методологія
- Терміни проведення: 23-30 січня 2025 р.
- Метод опитування: CATI-CAWI (респондентам запронували пройти опитування через дзвінок на випадково згенерований номер, а далі респонденти пройшли онлайн-анкету за посиланням)
- Розмір основної вибірки: 2018 респонденток
- Формат вибірки: випадкова вибірка мобільних телефонних номерів (жінки віком 18-60 років у всіх областях, крім тимчасово окупованих територій Криму та Донбасу, а також територій, де на момент опитування відсутній український мобільний зв'язок). Результати зважені з використанням актуальних даних Державної служби статистики України.
Також використана довибірка (319 респонденок) для додаткового аналізу двох категорій:
- ВПО (виїхали зі свого населеного пункту у інший населений пункт після 24 лютого 2022 через війну і не повернулися);
- колишні біженки (виїжджали, але повернулися в Україну).
Загальний розмір вибірки разом з довибіркою - 2337 респонденток.