Прес-релізи
13.08.2025
Хто ми та якою бачимо Україну?

20–22 липня 2025 року Rating Group провели опитування про національну ідентичність, уявлення щодо держави та стійкість українців.
Самоідентифікація
- Абсолютна більшість українців (94%) відчувають себе громадянином України.
- За час повномасштабної війни самоідентифікація українців ще більше змістилася у бік країни загалом: люди асоціюють себе скоріше з Україною загалом, ніж зі своїм регіоном (77%).
- Більше половини (52%) вважають себе європейцями та лише 8% вважають себе радянською людиною.
Незалежність і майбутнє України
- 95% українців проголосували б «за» незалежність, якби сьогодні стояв такий вибір. У 2012 році таких було лише 62%.
- Перемога у війні залишається ключовою умовою збереження незалежності (57%). Далі йдуть боротьба з корупцією (35%) і єдність суспільства (30%).
- Скепсис щодо відновлення дружніх відносин з росіянами посилюється: 61% вважають це неможливим (проти 42% на початку повномасштабного вторгнення).
Методологія
- Терміни проведення: 20-22 липня 2025 р.
- Метод опитування: CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing – телефонні інтерв'ю з використанням комп'ютера).
- Розмір вибірки: 1000 респондентів
- Формат вибірки: випадкова вибірка мобільних телефонних номерів (населення України віком від 18 років і старше в усіх областях, крім тимчасово окупованих територій Криму та Донбасу, а також територій, де на момент опитування відсутній український мобільний зв'язок). Результати зважені з використанням актуальних даних Державної служби статистики України.
- Репрезентативність: вибірка репрезентативна за віком, статтю і типом поселення (помилка - не більш 2,2% з довірчою ймовірністю 0,95)